niedziela, 21 maja 2017

Koc piknikowy

Mniej więcej rok temu wpadłam na pomysł by w zaprzyjaźnionym Przedszkolu i Szkole poprowadzić warsztaty szydełkowania. Głównym celem tych spotkań było stworzenie dla przedszkolnych i szkolnych mam miejsca i czasu na pogadanie i poznanie się lepiej, a także zrobienie czegoś co mogłoby materialnie wspomóc Przedszkole i Szkołę. Cieszyłam się też tym, że będę mogła podzielić się z nimi tym co lubię robić i trochę ich tym zarazić.

Szydełkowym projektem, który świetnie sprawdzi się przy takiej okazji jest koc z kwadratów babuni. Dawał nam możliwość dostosowania do naszych umiejętności i czasu jaki możemy mu poświęcić. Kupiłam więc mnóstwo kolorowych włóczek i przystąpiłyśmy do dzieła.

W warsztatach uczestniczyło w sumie razem ze mną 8 pań. Spotkałyśmy się 5 razy. Na pojedynczym spotkaniu było nas przeważnie od trzech do sześciu osób. Poziom umiejętności uczestniczek był różny: były doświadczone dziewiarki, były panie które potrzebowały przypomnienia, a były też takie, które dopiero na tych spotkaniach nauczyły się szydełkowania i to z ogromnym sukcesem :)
Czy udało mi się je zarazić pasją szydełkowania? Myślę, że najlepiej świadczy o tym koc, który zrobiłyśmy.


Koc złożony jest z 154 kwadratów. Jego wymiary to 116 na 147. Waży 907g, czyli zużyłyśmy około 18 motków włóczki Jeans Yarn Art.

W ostatnią sobotę został zlicytowany na corocznym przedszkolnym pikniku rodzinnym za niemałą kwotę.

Poniżej zamieszczam jeszcze kilka zdjęć, które zrobiła jedna z utalentowanych przedszkolnych mam, która swoją twórczością dzieli się na blogu Uszyte ze snów. Ona dokumentowała nasze spotkania, uszyła elegancki worek do zapakowania koca i dwie poduchy do których przyszyłam dwa panele z kwadratów, które nam zostały. Zrobiła także tą cudną kanapową sesję.

Dobrze było widzieć tę radość i szczęście jakie przyniósł ten koc wielu osobom.







Pozdrawiam!
Ania

2 komentarze:

  1. Aniu, to był świetny pomysł! Ja w pewnym momencie byłam już przekonana, że szydełkowanie nie jest dla mnie, ale dzięki Tobie udało mi się tego nauczyć i bardzo się z tego cieszę. Dziękuję Ci! To był świetnie spędzony czas, a koc wyszedł tak piękny, że brakuje mi słów

    OdpowiedzUsuń
  2. Koc jest piękny! Gratuluję pomysłu i wykonania. Pozdrawiam Aniu!

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie zapraszam do pozostawienia śladu po sobie :)