środa, 5 lipca 2017

Hotel pszczół

Pod tym dziwnie brzmiącym tytułem kryje się post o.... Nie, nie! Nie o ulach, pszczołach i miodzie lecz o szału, który wczoraj skończyłam szydełkować.


Wzór, z którego korzystałam to "Hotel of bees shawl" autorstwa Christiny Hadderingh. Jest rewelacyjny. Autorka przeprowadza nas krok po kroku przez kolejne etapy tworzenia szala, wręcz dyktuje, linijka po linijce, co należy robić.


Włóczka, którą wybrałam to Cotton light z Dropsa. I nie polecam jej do tego wzoru i w ogóle do przerabiania na szydełku. Jest trudna, ponieważ jej włókna łatwo rozdzielają się. Do tego wzoru dużo lepsza byłaby polecana przez autorkę mieszanka bawełny i akrylu o mocnym splocie i jednocześnie miękka. 
Nie jestem też do końca zadowolona z kolorów, które wybrałam. Wahałam się czy wybrać coś z kolorów, które lubię czy uderzyć bardziej w temat szala, czyli pszczoły i pomarańczowy i żółty, w których jednak nie czuję się dobrze. Postanowiłam to połączyć sugerując się zdjęciem ze strony Drops, na którym użyte przeze mnie kolory były zestawione razem i wyglądały całkiem dobrze. I w sumie wyglądają razem miło z tym, że ja nie widzę siebie w tym pomarańczu. Mam nauczkę by następnym razem wybierać kolory, w które chcę się ubierać. Poza tym całość wyglądałaby dużo lepiej gdyby nie to, że okazało się że pomarańczowej włóczki mam za mało i musiałam kombinować: czy modyfikować wzór, czy zmodyfikować schemat kolorystyczny. Ostatecznie zmodyfikowałam kolory. 

Ostatecznie skonkluduję, że sporo się nauczyłam z błędów jakie przy nim popełniłam. Jednocześnie sam wzór jest tak piękny, że mimo tych moich błędów szal i tak wygląda dobrze. :)

Dane techniczne:

  • szydełko 4,5 mm
  • włóczka Drops Cotton light w kolorach: 23 jasnofioletowy, 25 liliowy jasny, 28 żółty (jak dla mnie bardziej pomarańczowy czy musztardowy ;) )

Na koniec mini sesja zdjęciowa w wykonaniu mojego najstarszego Stasia.




Pozdrawiam!
Ania

1 komentarz:

  1. Szal jest cudowny.Świetna kolorystyka i ciekawe wzory i kształt jest super.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie zapraszam do pozostawienia śladu po sobie :)